خواص بلدرچین برای اسپرم و تقویت باروری در مردان

تاریخ انتشار: شهریور ۱۴۰۳ | تاریخ بروزرسانی: شهریور ۱۴۰۳ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
خواص بلدرچین برای اسپرم

بلدرچین یکی از گوشت‌های بسیار پرخاصیتی است که زنان و مردان می‌توانند در دوره باروری از آن استفاده کنند. خوشبختانه خواص بلدرچین برای اسپرم بسیار زیاد است و شما می‌توانید از ویتامین‌ها و مواد معدنی آن در جهت افزایش شانس باروری خود استفاده کنید. گوشت و تخم بلدرچین حاوی موادی همچون سلنیوم، ویتامین ب ۱۲، روی، آهن و .... هستند که می‌تواند کیفیت و قدرت باروری اسپرم‌ها را افزایش دهد. در این مقاله قصد داریم به طور اختصاصی در مورد خواص بلدرچین برای اسپرم مردان بیشتر توضیح دهیم.

با نصب اپلیکیشن گهواره شما می‌توانید به اطلاعات کاملی درباره تغذیه پیش از بارداری و اقداماتی در جهت بهبود باروری دسترسی پیدا کرده و با دیگر مادران تبادل نظر داشته باشید.

ترکیبات و مواد مغذی موجود در گوشت و تخم بلدرچین

قبل از آنکه بخواهیم در مورد خواص بلدرچین برای اسپرم و به طور کلی خواص بلدرچین برای مردان توضیح دهیم لازم است در مورد ترکیبات موجود در گوشت و تخم این پرنده بیشتر بدانیم گوشت بلدرچین حاوی ویتامین‌های زیادی از جمله ویتامین آ ویتامین دی ویتامین کا و ویتامین ب ۱۲ است. و این در حالی است که تخم بلدرچین حاوی ویتامین‌هایی همچون سلنیوم، ریبوفلاوین، کولین، آهن و... است. و هردوی اینها میزان زیادی پروتئین دارند به کمک این ویتامین‌ها مصرف گوشت و تخم بلدرچین می‌تواند باعث تقویت اسپرم و یا درمان اسپرم ضعیف شود و شانس بارداری در مردان را افزایش دهد که در ادامه به طور مفصل در موردش توضیح خواهیم داد.

خواص بلدرچین برای اسپرم مردان

* از خواص گوشت بلدرچین برای زن باردار چه می دانید؟

اما قبل از آن لازم است یک نکته را گوشزد کنیم درست است که تغذیه می‌تواند بسیاری از مواد معدنی و ویتامین‌های لازم برای باروری را در اختیار ما قرار دهد اما اگر مشکلات جدی در باردار شدن دارید باید درمان‌های تخصصی دریافت کنید و حتی ممکن است نیاز داشته باشید مکمل‌های این ویتامین‌ها را مصرف کنید که حاوی غلظت بالاتری از این مواد در هر نوبت هستند. بنابراین تغذیه خوب در کنار دریافت درمان‌های تخصصی می‌تواند مشکلات ناباروری را برطرف کند.

سلنیوم برای تقویت اسپرم

یکی از مهمترین خواص تخم بلدرچین برای اسپرم محتوای بالای سلنیوم آن است. سلنیوم یکی از مواد معدنی بسیار ضروری برای باروری در زنان و مردان است. مشخص شده است که سلنیوم درمانی می‌تواند بسیاری از مشکلات ناباروری در زنان و مردان را حل کند. سلنیوم (Se) برای عملکرد اسپرم و باروری مردان ضروری است. در یک مطالعه که به شرکت کنندگان روزانه 100 میکروگرم مخمر سلنیوم مکمل داده شد، کیفیت اسپرم در 56 درصد بیماران بهبود یافت. سلنیوم به مورفولوژی اسپرم و همچنین تحرک اسپرم کمک می‌کند، به این معنی که سلنیوم نه تنها به رشد سلول‌های اسپرم بلکه به اندازه و شکل خوب آن نیز کمک می‌کند. در سنتز DNA و محافظت در برابر آسیب اکسیداتیو و همچنین عملکرد تیروئید نقش دارد. عملکرد تیروئید نقش کلیدی در اسپرم زایی (ایجاد اسپرم) ایفا می‌کند، این چیزی است که اگر فکر می‌کنید ممکن است مشکلی باشد می‌توانید توسط پزشک بررسی کنید. سطوح پایین سلنیوم می‌تواند منجر به ناباروری مردان شود. مصرف مکمل ممکن است تحرک و باروری اسپرم را در درصد قابل توجهی از مردان با سطح سلنیوم پایین بهبود بخشد. اما باید توجه داشت که افراط در آن می‌تواند نتایج عکس بدهد. زیرا دریافت بالای سلنیوم با اختلال در کیفیت مایع منی همراه است.

* آیا خوردن تخم بلدرچین در بارداری مجاز است؟

ویتامین ب ۱۲ برای تقویت اسپرم

ویتامین ب ۱۲ به میزان زیادی در گوشت و تخم بلدرچین یافت می‌شود. در سال‌های اخیر، مطالعات نشان داده است که ویتامین B12 بر کیفیت اسپرم و منی در مردان تأثیر می‌گذارد. برخی از اثرات مثبت ویتامین B12 بر کیفیت مایع منی و فیزیولوژی اسپرم این است که این ویتامین به روش هایی برای افزایش تعداد اسپرم، افزایش تحرک اسپرم و کاهش آسیب DNA اسپرم عمل می‌کند. برای تعداد کم اسپرم، ویتامین B12 نقش مهمی در تکثیر سلولی و تشکیل اسپرم ایفا می‌کند، بنابراین کمبود آن می‌تواند منجر به تعداد کم اسپرم شود. ویتامین B12 برای تولید DNA و سلامت و رشد اسپرم و در نتیجه برای باروری مردان ضروری است. همچنین برخی از مطالعات نشان داده اند که کمبود B12 ممکن است عاملی در انزال زودرس و کاهش میل جنسی باشد.

تاثیر روی برای تقویت اسپرم

یکی از خواص بلدرچین برای اسپرم، مدیون محتوای روی آن است. تخم مرغ بلدرچین حاوی میزان زیادی روی است. روی برای تقسیم سلولی قابل توجهی که برای تولید مایع منی لازم است ضروری است، زیرا نقش مهمی در متابولیسم اسیدهای نوکلئیک و پروتئین‌ها دارد. مکمل روی باعث افزایش تولید روزانه اسپرم و کاهش درصد اسپرم معیوب می‌شود. همچنین روی برای تقسیم سلولی قابل توجهی که برای تولید مایع منی لازم است ضروری است، زیرا نقش مهمی در متابولیسم اسیدهای نوکلئیک و پروتئین‌ها دارد. روی باعث افزایش تولید روزانه اسپرم و کاهش درصد اسپرم معیوب نیز می‌شود. در تحقیقات انجام شده مشخص شده است غلظت بهینه روی پلاسما باعث افزایش غلظت، تحرک و فعالیت آنتی اکسیدانی اسپرم می‌شود.

* تخم بلدرچین برای نوزاد چه خواصی دارد؟

فواید تخم بلدرچین برای اسپرم

کولین برای تقویت اسپرم

یکی دیگه از خواص بلدرچین برای اسپرم به دلیل محتوای کولین آن است. کولین یک عامل مهم در تنظیم ساختار و سیالیت غشای اسپرم است و نقش مهمی در بلوغ و ظرفیت لقاح اسپرم ایفا می‌کند. مطالعه روی ژنوتیپ نشان داد که آنزیم‌های مرتبط با کولین در مردان با تحرک سالم اسپرم، مورفولوژی اسپرم و افزایش عملکرد اسپرم مرتبط است. این یافته‌ها نشان می‌دهد که کولین میتواند برای حمایت از عملکرد تخمدان، سلامت اسپرم و سلامت کلی باروری بسیار موثر باشد.

سخن پایانی

در بالا در مورد خواص تخم و خواص گوشت بلدرچین برای اسپرم توضیح دادیم. جدا از خواص بلدریچن برای اسپرم این ماده می‌تواند در افزایش قدرت باروری زنان نیز نقش داشته باشد. همچنین بعد از بارداری مادران می‌توانند همچنان از خواص آن برای رشد جنین استفاده کنند. با این حال توصیه می‌شود اگر با مشکلات ناباروری سر و کار دارید حتماً برای دریافت درمان‌های تخصصی‌‌‌تر به پزشک مراجعه کنید