دوره آموزشی یوگای بارداری | کلاس یوگا بارداری آنلاین

تاریخ انتشار: تیر ۱۴۰۳ | تاریخ بروزرسانی: تیر ۱۴۰۳ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
دوره آموزشی یوگای بارداری

تمرین یوگای دوران بارداری می‌تواند برای مادر و کودک مفید باشد. یوگای پیش از تولد بر تکنیک‌های تنفس و کشش ملایم تمرکز دارد. دوره آموزشی یوگای به گونه‌ای طراحی شده که شما را انعطاف‌پذیرتر کرده و برای زایمان آماده کند.

یوگای بارداری چیست؟

یوگای قبل از تولد یا یوگای بارداری نوعی یوگاست که برای زنان باردار طراحی شده است. یوگا برای ایجاد تعادل بین ابعاد عاطفی، ذهنی، جسمی و معنوی در نظر گرفته می شود. یوگای بارداری در مورد کمک به شما برای آماده شدن برای زایمان با آرام کردن بدن و تمرکز بر تکنیک‌ها و ژست‌های ایمن در تمام مراحل بارداری است.

یوگا می‌تواند سلامت جسمی و روانی شما را در طول دوران زندگی بهبود بخشد و نه فقط در دوران بارداری. اگر قبل از بارداری یوگا انجام نمی‌دادید، بهتر است قبل از شروع دوره آموزشی یوگای بارداری با پزشک خود صحبت کنید.

* اگر اپلیکیشن گهواره را نصب دارید برای دسترسی کامل به دوره کلیک نمایید:👈 دوره آموزشی یوگای بارداری  

در صورتی که هنوز اپلیکیشن گهواره را نصب نکردید روی این لینک کلیک نمایید:👈نصب اپلیکیشن گهواره 

دوره آموزشی یوگای بارداری گهواره

چرا باید از دوره آموزشی یوگای بارداری بهره برد؟

برای شما و جنین‌تان خوب است که حداقل 30 دقیقه در روز تحرک داشته باشید. برای دیدن فواید ورزش، نیازی به انجام تمرینات گسترده ندارید. یوگای دوران بارداری یک برنامه تناسب اندام است که می‌تواند به بهبود خلق‌و‌خو و خواب شما، افزایش قدرت و انعطاف‌پذیری و کاهش کمردرد و سایر علائم رایج بارداری کمک کند.

مزایای یوگای بارداری چیست؟

• استرس و علائم افسردگی و اضطراب را کاهش می‌دهد. ترکیبی از حرکت عمدی و تنفس ساختاریافته می‌تواند به کاهش علائم افسردگی کمک کند. تنفس آرام و ریتمیک سیستم عصبی را فعال و ترشح کورتیزول را مسدود می‌کند، که در مقادیر زیاد با افسردگی مرتبط است.

• گردش خون را بهبود می‌بخشد. کشش و حرکات در یوگا به افزایش گردش خون در قلب شما کمک می‌کند. بهبود گردش خون به این معنی است که خون غنی از اکسیژن بیشتری به سمت کودک شما می‌رود. این امر کودک شما را در مسیر رشد سالم نگه می‌دارد.

• تجربه زایمان شما را بهتر می‌کند. شروع یوگای بارداری در هر سه ماهه می‌تواند به شما کمک کند پس از شروع زایمان بهتر آرام شوید و مثبت بمانید. تحقیقات ثابت کرده که مدیتیشن و تمرینات تنفسی باعث کاهش درد و اضطراب در حین زایمان می‌شود. اعتماد به نفس و ایجاد توانایی‌های مقابله‌ای نیز به شما کمک می‌کند تا تجربه زایمان غیردردناک‌تری داشته باشید.

نگرانی‌های مربوط به یوگای بارداری

تحرک و ورزش راه‌های خوبی برای حفظ سلامتی در دوران بارداری هستند، اما فشار بیش از حد به خود می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد. برخی ورزش‌ها و حرکات می‌توانند برای شما و کودک‌تان خطرناک باشند.

انواع خاصی از یوگا وجود دارد که در دوران بارداری باید از آن‌ها اجتناب کرد. یوگای داغ می‌تواند خطرناک باشد، زیرا گرمای شدید می‌تواند باعث نقص لوله عصبی شود. همچنین باید از پیچش و خم شدن خودداری کرد. این حرکات می‌تواند تعادل شما را از بین ببرد و خطر زمین خوردن را افزایش دهد. حالت هایی که فشار زیادی به شکم شما وارد می‌کند می‌تواند به کودک شما نیز آسیب برساند.

از همین رو انجام این حرکات به صورت اصولی و تحت نظر یک متخصص بسیار حیاتی است.

حتی اگر قبل از بارداری هم ورزش می‌کردید، باز هم باید قبل از شروع هر روال یوگای قبل از تولد با پزشک خود صحبت کنید. مراقب علائمی مانند درد شدید با حرکات خاص، خون‌ریزی واژینال یا کاهش حرکت جنین باشید. اگر حرکت یا وضعیت بدنی احساس خوبی ندارد، به آرامی خود را به یک موقعیت راحت برگردانید.

نگرانی‌های مربوط به یوگای بارداری

دوره آموزشی یوگای بارداری گهواره چیست؟

 

«یوگای بارداری: ترم ریشه» مناسب مادرهای باردار هفته 22 تا 30 است که در 9 جلسه در اختیارتان قرار می‌گیرد.

شما در تمام جلسات همراه با مربی ورزش می‌کنید و حرکات با گرم کردن کل بدن آغاز می‌شود. ضمن‌این‌که هر جلسه بر موارد خاصی تمرکز دارد:

• جلسه اول: آموزش اصطلاحات و تمرینات کششی کل بدن

• جلسه دوم: ورزش با توپ (حرکات جایگزین برای مادرانی که توپ ندارند نیز پیشنهاد می‌شود.)

• جلسه سوم: ماساژ سینه + حرکات کششی پهلو

• جلسه چهارم: تمرینات فک + تکنیک کگل + حرکات مناسب کاهش یبوست + مدیتیشن

• جلسه پنجم: تنفس چاندرابدانا + ورزش با توپ (حرکات جایگزین برای مادرانی که توپ ندارند نیز پیشنهاد می‌شود.)

• جلسه ششم: آموزش شتری راه رفتن + کشش بالاتنه + مدیتیشن نامه به کودک

• جلسه هفتم: کشش کل بدن + تمرین عضلات کف  لگن

• جلسه هشتم: ورزش با توپ (حرکات جایگزین برای مادرانی که توپ ندارند نیز پیشنهاد می‌شود.)

• جلسه نهم: مشاوره رایگان با مامای استودیوی خانم نیایش خالقی

مدرس دوره آموزشی یوگای بارداری سرکار خانم «مینا ناصح»، مربی و مدرس یوگا و باراوسل خواهند بود.

* اگر اپلیکیشن گهواره را نصب دارید برای دسترسی کامل به دوره کلیک نمایید:👈 دوره آموزشی یوگای بارداری  

در صورتی که هنوز اپلیکیشن گهواره را نصب نکردید روی این لینک کلیک نمایید:👈نصب اپلیکیشن گهواره