اگر گروه خونی پدر و مادر o مثبت باشد گروه خونی نوزاد چه می‌شود؟

تاریخ انتشار: مرداد ۱۳۹۹ | تاریخ بروزرسانی: شهریور ۱۴۰۳ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
اگر گروه خونی پدر و مادر o مثبت باشد

اگر گروه خونی پدر و مادر O مثبت باشد طبق قوانین محاسبه‌ی گروه خونی، فرزند آنها لزوماً گروه خونی O دارد اما مثبت و منفی بودن آن تحت‌تاثیرعوامل مختلفی ست. برای زنان واجب است که قبل از اقدام به بارداری از گروه خونی خود آگاه باشند اما چرا؟ همانطور که می دانید ما چهار گروه خونی داریم یعنی :A,B,O و AB. وعلاوه بر گروه خونی فاکتور RH هم مدنظر قرار می‌گیرد. زنانی که فاکتور RH دارند گروه خونی مثبت و زنانی که فاکتور RH را ندارند گروه خونی منفی دارند. در این مقاله بیشتر در مورد تاثیر گروه خونی پدر و مادر بر کودک توضیح خواهیم داد.

شما می‌توانید با نصب اپلیکیشن گهواره به ابزارهای کاربردی دوران بارداری مانند مراقبت دسترسی پیدا کرده و با دیگر مادران تبادل نظر کنید.

 

 

گروه خونی o و باروری در زنان

با وجود اینکه این موضوع هنوز به تحقیقات بیشتری نیاز دارد اما متخصصین پیشنهاد می‌کنند زنان با گروه خونی O زودتر اقدام به بارداری نمایند زیرا با افزایش سن سطح این هورمون بالاتر هم می‌رود و احتمال باروری را بیش از پیش کاهش می‌دهد. لازم به ذکر است که این موضوع جای نگرانی ندارد زیرا متخصصین به کمک درمان‌های هورمونی می‌توانند آن را تا حدود زیادی کنترل نمایند.

* از عوارض ناسازگاری گروه خونی مادر و نوزاد چه میدانید؟

این مشکلات باروری تنها منحصر به زنان نیست و آزمایشات نشان می‌دهد که گروه خونی  Oدر مردان نیز با کاهش باروری همراه است. در آزمایشات مشخص شده است احتمال بسیار بیشتری وجود دارد که پدرانی که گروه خونی O مثبت دارد نوزاد مبتلا به سندروم نشانگان داون داشته باشند. 

پدر و مادر با گروه خونی O مثبت

مشکلات فرزندان با پدر و مادر داری گروه خونی o مثبت

همانطور که در بالا گفتیم اگر پدر و مادر گروه خونی O مثبت داشته باشند فرزندانشان نیز صد در صد گروه خونی O خواهند داشت. تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که گروه خونی O دارند بیشتر از گروه‌های خونی دیگر مستعد ابتلا به بیماری و عفونت‌های باکتریایی نظیر سل، وبا و اوریون هستند اما نسبت به سایر افراد ریسک ابتلا به تصلب شرایین در آنها کمتر است و کمتر از سایر افراد دچار مشکلات خونی می‌شوند.